Fästingmedel

Innan jag skaffade Koff så funderade jag på det här med fästingmedel. Det kändes inte så kul att sätta på honom något av alla dom gifterna som finns, men jag ville ändå att han skulle ha något skydd eftersom två i min klass fått borrelia på sina hundar här i Skara.
Så jag satt och läste på olika ställen om "snälla" fästingmedel, som olika kosttillskott, bärnstenshalsband m.m. Jag har testat att köra med öljästtabletter och laxolja och än så länge har han inte fått någon fästing, men han har ju inte heller bott här så länge och vi har inte vart ute i skogen/högt gräs ännu. Han får 1 öljästtablett och en halv tesked laxolja (snart 1 tesked) om dagen, direkt på maten.

Även om det inte skulle fungera mot fästingar så har det ändå andra positiva egenskaper! Öljäst innehåller mycket B-vitaminer vilket är bra för metabolism, hud, muskler, immunförsvar och nervsystem.
Laxoljan hjälper till vid led- & broskbildning och skelett- & broskuppbyggnaden. Motverkar klåda & mjäll, hud & pälsproblem, ledproblem, hjärtproblem, inflammationer, tillväxtstörningar och kraftlöshet m.m.





Kommentarer
Postat av: Britt-Inger

Hoppas det hjälper mot fästingar/ Britt-Inger

2011-07-15 @ 10:46:36
URL: http://cabam-cabam.blogspot.com
Postat av: Linn

Jo Sixten skulle behöva nåt sånt där.. Vi går ju i skogen minst en gång om dagen, och därmed får han fästingar var o varannan dag :( Vi får se vad vi fixar!

2011-07-15 @ 21:16:42
URL: http://westiensixten.blogg.se/
Postat av: Jenny och Niilo

Tack så mycket för tipset! Har beställt både laxolja och öljäst till min Niilo nu. Grattis till valpen förresten. Hur fin som helst!

2011-07-16 @ 13:01:02
URL: http://livetmedlappisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0