Agilityträning

Idag blev det årets agilityträning :) Koff var taggad och det gick jättebra! Han var lite fjompig för A-hindret först men sen sprang han över det som ingenting. Efter en stunds träning kom en annan tjej med en Kooiker och frågade om vi skulle bygga en bana och köra på så det gjorde vi! Visade sig sen att hon var instruktör och tävlade i klass 3 så man kände sig ju lite underlägsen haha!

Under tiden vi tränade  agility såg jag en annan finsk lapphund som tränade lydnad en bit bort på planen. Så efter träningen gick jag för att prata med dom och fråga var hunden kom ifrån osv. De släppte fram sin hund till Koff och först gick det bra men sen hoppade den på Koff morrandes.....Koff backade undan typ liggande på marken, stackaren.....Måste vara något med hans utseende eller nåt som andra hundar inte klarar av för det händer ju HELA tiden sånt här. Får vara färdighälsat på andra hundar nu tror jag :/

Kommentarer
Postat av: anna

Kan det ha att göra med markeringarna över ögonen? Som extra, stirrande ögon? Matten till min daghund säger nämligen exakt samma sak (han är svart med tantecken och inte brun med tan). De kastrerade honom i ettårsåldern för att han blev ständigt påhoppad av andra hundar och de först trodde att det var han som utmanade på något sätt (de är ju rätt könspräglade) men tydligen var det inte så stor skilland..

2012-03-06 @ 02:01:25
URL: http://softkittenwarmkitten.wordpress.com/
Postat av: Alexandra

Hmm, jag tycker att han ser ut som en helt vanlig lapphund :)

Som Anna sa med prickarna över ögonen men det är många lapphundar som har så..

Kan ha att göra med att han är så ung och ger andra signale till hundarna? :)

2012-03-06 @ 07:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0