Sista praktikdagen

Idag var det sista dagen på praktiken, synd att det bara var fem dagar men det har vart hemskt lärorikt och roligt! Jag har snackat in mig lite hos chefen så jag hoppas på att det kanske kan bli något jobb åt mig när jag tar min examen men annars så kanske en längre praktik iallafall för att få in en fot!
Jag har ju vart på en länsstyrelse på avdelningen för djurskydd, så har åkt ut på kontroller och skrivit rapporter på det. Idag var vi på ett ställe där korna gick i 2-3 dm flytgödsel och i princip alla var täckta av gödsel i pälsen......:( Kalvarna stod i pytteboxar (1x1 meter) i nedpissat gammalt halm. Lite innan dess var vi på ett ställe där de fått en anmärkning tidigare på ventilationen som de skulle åtgärda, de ringde och sa att de gjort det så vi skulle åka dit och kolla. De försökte dock lura länsstyrelsen, de hade satt upp tilluftsdon men inte gjort hål i väggen så det kom ju ändå inte in någon luft.....tur att hon jag var med kollade det, inte alla som är så noggranna heller!

Har sett mycket bra saker också, som bondgården i tisdags där kalvarna gick i grupper i enorma boxar med gott om ren och torr halm att ligga i :)
Många bommar har det blivit med folk som inte vart hemma, som en gubbe som anmälts ha misshandlat sin hund eller personen med en mops som inte tog ut och rastade den utan hade blöja på den inomhus. Ojoj.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hej, jag ska köpa en finsk lapphund tik. Jo det är ju bra om man kan prova, men bor så långt borta från allt så kommer nog få beställa om jag ska ha en :)

2012-03-17 @ 22:48:39
URL: http://Mazuqvikana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0