Bilder hundbadet

Lite bilder från när vi var och badade häromdagen






























Tävlar om fodertunna

Skickade in en bild på Koff för ett tag sen till Magnussons facebooksida, nu är den bilden med i finalen och tävlar om en fodertunna.

Om du vill får du gärna gå in och rösta här: http://www.facebook.com/questions/237791196263674/?qa_ref=qts

:)

Hundens dag

Idag var jag & Koff, Elin & Diego (labbe) och Madde & Yippie (border collie) på Skara brukshundklubb där det var Hundens dag.
Koff var jätteduktig trots många andra hundar. Vi testade på agility och han körde balansbommen, a-hindret, hopp över hinder, hopp genom däck och tunneln som om ingenting. Så duktig kille :D
De hade även en Rallylydnadstävling som jag och Madde ställe upp på, Koff som yngste deltagare :P (enda valpen överhuvudtaget). Han klarade av alla "stationer" utan problem. Det var slalom över koner, hopp över hinder (som var för högt så han fick typ kräla sig över haha), balansgång på planka, sätta hunden och gå ett varv runt den, under en pinne och sen lägga hunden och gå ett varv runt den. Sättandet och läggandet klarade Koff mycket bättre än många av de andra vuxna hundarna, många satte sig inte eller la sig överhuvudtaget eller så reste dom sig när ägaren skulle gå runt dom. Koff satte sig och la sig direkt och han reste sig inte när jag gick runt honom :) Men nu var det ju så att de andra inte fick några felpoäng när det blev fel vid stationerna och när det blev fel var de inte tvungna att göra om utan fortsatte bara som ingenting, ude räknade enbart på tiden det tog att ta sig runt så att jag och Koff kom tyvärr sist :P Men jag är stolt över honom att han var så duktig, är ju inte så konstigt att han inte springer lika fort som de vuxna hundarna :) Madde & Yippie vann så de fick en stor säck hundfoder!

Rulla runt

Igår bestämde jag mig för att lära Koff rulla runt, enbart genom att hjälpa klickern. Jag brukar använda klicker en del men jag brukar vara dålig på att inte blanda mig i och visa med godis hur det ska göras. Hursomhelst så har jag bara klickat nu då och inte visat med godis och idag har Koff rullat omkring som bara den! Ska sätta kommando på det också så småningom :)

Skogspromenad

Igår tog jag och Koff en skogspromenad tillsammans med Elin som går i min klass och hennes labbe Diego. Jätteroligt tyckte Koff som galopperade omkring bland snåren tillsammans med farbror Digge :) Badade i massa snuskvatten gjorde de också :P
Vi gick längs ett motionsspår och på ett ställe hände precis det jag skrev om igår. Vi kom gående och så såg vi att det längre bort på spåret stod två människor med en hund, som skulle åt det håll vi kom ifrån. Så vi kopplade hundarna för att gå förbi dom. Jag började försöka få kontakt med Koff långt innan och det gick jättebra, han gick med slakt koppel och tittade på mig trots att det även var en hund han skulle gå förbi (och trots att Diego gick framför) . Men PRECIS när vi nästan gått förbi så började tanten och gubben gulligulla med honom så då var det ju kört igen och han började dra och skulle fram till dom. Men jaja, det gick ju bra en bit iallafall....men hade ju vart kul att "klara" det hela vägen någon gång men det går ju aldrig eftersom folk inte kan låta bli att börja prata med honom trots att de märker att jag försöker träna.... Det är väl en bra störning kanske men i dagsläget är det mer än vad lillKoffis klarar av :)

Folk alltså

Igår var jag ute med Koff, vi skulle gå genom stan så han var ju kopplad då. Har börjat träna på att han ska bli mer följsam för annars så går han omkring och nosar och är i sin egen värld och skiter i mig. Hur som helst så gick vi där så var det två kvinnor som stod några meter bort och Koff såg dom och det märktes att han var nyfiken på dom, inte så att han drog i kopplet och ville fram men han sträckte på sig och började vifta på svansen och sådär. Så började locka på honom och prata med honom för att han skulle komma åt mitt håll istället. Detta var någonting som kvinnorna borde ha hört om de inte var totalt döva men istället så började de hålla på och typ "ååååh vad söt kom då lilla valpen" och då var det ju kört såklart och Koff blev helt knäpp och började dra som satan och flänga omkring och hålla på
Blir så irriterad.

Koff, Yippie, Baccus

'















Yippie är border collien och Baccus är flatten!

På sista bilden ser man vilken dålig hållning Koff har fått på svansen, när de är stillastående ska svansen hänga eller hållas över ryggen men hans pekar rakt ut :P I rörelse ska svansen hållas över ryggen men då står den rakt upp istället hehe....Men jag tänker att det kanske rättar till sig när han fått lite mer längd på svansen och mer päls så den blir tyngre, så den åker ner på grund av det. Får väl se :)

IKEA-råtta




Lek & bus

Idag har jag och Koff laddat hela dagen (nä jag städade, Koff hade tråkigt) för att sen på kvällen gå på hundbus. Koff lekte med Yippie, border collie & Baccus, flatcoated retriever. Lillvalpen hade dödskul och var snabb som vinden! Nästa vecka ska ägaren till flatten få hem en liten valp (också border collie) så då blir det nog ännu mer party.

Hoppetossen Koff

Var ute med Koff så skulle vi gå genom ett ställe som har kedjor som staket, Koff brukar alltid gå under dom för de hänger rätt så högt upp (i förhållande till honom) men idag tog han värsta språnget över dom istället. Sen blev han asglad och sprang omkring som ett jehu och verkade tycka att han precis gjort det roligaste han någonsin gjort i sitt liv! När han blir stor kanske vi kan börja träna agility :D Inte för att vi lär ha någon chans mot alla sjärn-cockrar ute på agilitybanorna.

Sen skulle jag knyta mina skor och vi stannade och medan jag satt och knöt skorna så stannade det tydligen en mamma med barnvagn med ett barn i bredvid oss, vilket jag inte märkte. När jag väl gjorde det upptäckte jag att Koff stod och tuggade på ungens ena fot......som tur var hade den skor på sig (annars hade den nog fått rätt ont och inte vart så tyst). Mamman verkade inte märka någonting och jag drog undan Koff därifrån och sa ingenting heller hehe...Undrar när de upptäcker bitmärkena.

Koff 3 månader

Idag "fyller" Koff 3 månader redan :)












Ny sele

Har köpt en sele idag åt Koff som han ska ha på sig när vi tar våra lite längre rundor. Han går mycket lös fortfarande men är kopplad ibland, dels för att han ska lära sig gå i koppel och dels för att det inte går att ha honom lös överallt. Och ibland får han såna cpryck och bara flänger omkring så det är ju inte jättebra med ett halsband då....Köpte en rosa sele ;) Hade ju en sele sen innan men jag är så töntig att jag tyckte det var fult att gå omkring med en knallgul reflexsele mitt på dagen :D Den här är rätt stor över bogen men går att spänna åt ordentligt runt magen och spänna ut väldigt mycket, tänkte att det var bra med nåt att växa i så han inte vuxit ur den om en månad..





Idag kom även Koffs nya foder, han ska börja med Standardt istället för att äta Bozita som han gör nu :) Får se hur det funkar! Foderbilen var här när jag inte var hemma (ensamhetstränade), hade ju vart intressant att se hur Koff reagerade på  att det var någon vid dörren och ringde på, menmen.


Koffis <3

Idag var jag ute med Koff runt våra "sjöar" och han gick lös som vanligt, en bit längre fram stod en grupp med människor och jag orkade inte koppla honom (ville inte att han skulle springa fram till dom) så tänkte vänta tills dom fortsatt gå men dom hade tydligen parkerat sig där. Så då gick vi ändå och han fick fortsätta vara lös, när vi skulle passera dom så verkade det först som att han skulle springa fram till dom för han tittade massa på dom och propellern (svansen) startade, men då kallade jag på honom och han gick bara förbi <3 Så duktig. Hörde hur människorna pratade om hur duktig han var fast han var så liten hehe! Sen lekte vi lite med hans favoritleksak räven som belöning. Nu är han ju inte så gammal så snart kommer väl den dagen när han skiter i vad jag gör och sticker ifrån mig, men när den dagen kommer så kan jag ju iallafall komma ihåg att han KAN faktiskt innerst inne :)

Vaccination

Idag fick Koff sin 12-veckors vaccination, gick finemang det. Han hälsade på en stor leonberger och en golden inne på veterinärkliniken, eller snarare de hälsade på honom eftersom deras ägare som vanligt bara släppte fram sina hundar.

Kisse-Koff

Haha Koff var så rolig idag, kommer säkert låta jättetöntigt när jag berättar om det men jag tyckte det var kul iallafall....Vi var ute och han skulle kissa, och här har det vart jättevarmt i flera dagar så marken var supertorr och om ni vattnat blommor någon gång när jorden är torr så har ni sett att vattnet inte åker ner på en gång utan lägger sig i en pöl först innan det sjunker ner. Iallafall, så blev det när Koff skulle kissa så istället för att kisset försvann ner i gräset så blev det en pöl under honom och det skvalade jättemycket så Koff stod och tittade sig själv under magen när han kissade och så såg han aschockad ut, som om han aldrig insett att det faktiskt är någonting som kommer ur lille snoppen tidigare...Sen var han tvungen att lukta på fläcken jättelänge och så gör han heller annars. Han såg verkligen chockad och förvirrad ut, det var väldigt roligt tyckte jag även om det kanske inte låter så kul såhär i efterhand hehe

Hundbad

Igår åkte jag och Koff till hundbadet i Lidköping, tog 35 minuter lite drygt med bussen så det var ju helt okej. Jag hade förväntat mig att det skulle vara rätt folktomt, men det var typ asmycket folk och hundar. Koff badade till en början och tyckte det var kul, men sen blev han rätt låg och ville inte bada mer. Tror det berodde på att alla andra hade sina hundar lösa och de kom fram till Koff heeeela tiden så jag kan tänka mig att han kände sig lite trängd för när vi kom hem igen sen och mötte andra hundar på vägen så gick han och gömde sig bakom benen på mig, lillkillen :( Men ja han gillade badet till en början så ska försöka ta reda på om det finns någon annan badplats som är lite mer avsides så det inte är så mycket folk!






RSS 2.0