Första utställningen

Nu har jag och Koff vart med på våran första utställning, det gick bra! Koff var lugn och glad hela tiden trots mycket folk och hundar, skönt. :)

Han fick 1:a pris med kritiken:
"Lovande storlek. Kraftfullt huvud med välutfyllt nosparti. Korrekta öron. Kunde ha lite mera benstomme. Korrekt bröstkorg. Bra proportioner. Alltför sluttande kors ger en otypisk svanshållning. Lovande päls. Kunde ha lite mer driv i steget. Utmärkt temperament. Välvisad."

Inget HP så han gick inte vidare till gruppfinalen tyvärr. Hade vi sprungit på lite fortare så hade steget blivit bättre och svansen hade kommit upp bättre också så då hade han kanske gått vidare. Men nu vet jag till nästa gång att man måste gå fortare, men det var ju första utställningen för mig också så jag hade ingen koll på nåt alls kändes det som ;)


"Hemma" igen!

Kom hem från Skåne i fredagskväll och åkte och hämtade hem Koff och Strindberg (katten). Koff blev superglad! Packade om våra grejer och åkte direkt vidare till Arboga till mina föräldrar, eftersom Koff ska ställas ut imorgon :)

Koff chillar i soffan:



Fick även frågan från Linn om vad vi tränar för något utöver agility. Och ja, det är väl inte så mycket egentligen :P Tränar lite vardagslydnad som sitt och ligg, gå i koppel utan att dra, stanna kvar osv. Tränar även lite tricks, Koff kan high five, rulla runt, nästan snurra runt och nästan stegra. Har även testat på lite sökövningar i skogen när vi vart ute och det har vart väldigt roligt men det har vi bara gjort ett fåtal gånger än så länge :) Har också börjat lite med skvallerträning eftersom Koff gärna vill hälsa på allt och alla och kan ha en tendens att börja skälla om han inte får det, jag har inte vart så duktig på det än och tränat det till 100 % men jag tycker ändå man märker stor skillnad för när jag ber honom fokusera på mig förbi en annan hund så gör han det, jämfört med tidigare då han bara drog mot den och tillsist började skälla. Så den träningen ska vi fortsätta med mer ordentligt när vi är hemma igen, måste skärpa mig lite och se till att alltid ha godis med så vi kan träna på det!

Studiebesök i Skåne

Jag (och min klass) är på studiebesök i Skåne, vi ska titta på olika typer av djurhållning. Vi kom igår och ska vara kvar till på fredag så Koff är hemma hos en kille i klassen under mig, där har han det nog bra :) Min katt Strindberg är med honom också så de har nog lite trygghet av varandra också!

En bild Tobias tagit hemifrån sig:


Träning

Igår blev det träning på brukshundklubben med doggsen!
























Utställningsdags!

Koff är nu anmäld till sin första utställning! Den 30:e oktober i Köping ska han ställas ut. Kom och hejja på oss! Eller nä, gör inte det :D Jag kommer säkert råka trampa på honom eller gå fel eller någonting. Koff har fortfarande inte lärt sig stå, har tränat massa på det men han vill bara sätta sig hela tiden hehe. Men det blir nog bra ändå ;)


Träning på brukshundklubben

Idag blev det träning på brukshundklubben, gick kanonbra! Först var det skotträning, Koff var helt oberöd av skotten så det var ju bra! Eller första skottet så tittade han mot skytten men resten (typ fyra-fem) reagerade han inte alls. Sen så tränade vi agility. Körde tunneln med Koff idag, det tyckte han var superkul så han fick ett knäppryck och kutade fram och tillbaka i tunneln hur många gånger som helst, hehe. Körde även lite hopptekniksträning och då gjorde vi som vi gjort tidigare med pinnarna bara liggande på marken så det ända han var tvungen att tänka på var att inte slå i tassarna i dom, var ju inga hopp direkt.

Vårt fina lilla gäng <3:

Koff chillar

i soffan!


Apport

Idag tränade vi med apportbocken. Tränade med den på ett lekfullt sätt, typ slängde omkring på den och kampade med den för att tillsist kasta iväg den så Koff fick hämta den :) Gick jättebra, eftersom vi lekte med den först så blev den väldigt intressant och då var det skojigt att springa och hämta den också!


Mysgubbe

Såhär mysig kan man ju vara om man känner för det!





RSS 2.0