Min fine kille <3




Koff backar

Ett litet videoklipp när Koff backar:
http://www.youtube.com/watch?v=livzkeSLNDs

Tog bort ljudet för jag lät så töntig :)

Skogstur

Idag bussade jag och Koff ut oss till skogen där vi gick en sväng, var ute nästan tre timmar så blev lite längre än planerat.....Men Koff var pigg och glad hela tiden så!



Började shejpa in Backa idag också, kört ett träningspass och han fattade galoppen direkt. Får se om han piggnat till framåt kvällen så vi kan testa igen :)

Träffat Koffs halvsyster!

Idag så träffade jag och Koff hans halvsyster, hennes matte har börjat på min skola :) Koff och Stella (halvsystern) har samma mamma och Stella är från en kull som föddes förra året så hon är drygt ett och ett halvt år.
Var väldigt roligt!


En bild från min och Koffs lunchpromenad! Ser ut som han sitter på en bänk, men det var en ramp typ som slutade i någon slags plattform. Så det blev lite balansövning att gå upp dit upp ;)

Idoltittande

Ikväll blev det lite idoltittande hemma hos en klasskompis och självklart var Koff med! :) Han är med på det mesta och det går superbra, han är så avslappnad så. Ikväll låg han i en soffa och sov hela tiden trots en hel del folk och även en annan hund. Känns skönt att han kan slappna av så bra, förhoppningsvis gör han det även om han ska lämnas bort till hundvakt någon gång!

Här har det vart dött

ett tag, sorry för det!! :)

Koff växer och frodas, han blev fyra månader häromdagen (11:e september). Han väger nu cirka 11 kilo och det verkar som att han kommer bli en stor kille. Vi har börjat träna agility men bara på valpnivå naturligtvis, så vi har kört lite tunnlar, balanshinder m.m och det går prima! Har även fått hjälp av en i min klass med hopptekniksträning, men då har det vart såna hinder så pinnen bara ligger på marken så det blir ju inte ett riktigt hopp för honom då :) Koff tycker det är superkul så agility får nog bli nåt vi satsar på så småningom ;)

Häromdagen (14:e september) var det ett år sedan som min förra hund dog, Soda som också var en finsk lapphund. Hon blev bara fem månader gammal. Saknar henne jättemycket <3


Ett par bilder på Koffen som jag tog igår när vi var ute och promenixade (ja jag tar promenader med min valp, döda mig för det ;)). En bild från när vi gick på tågspåret här i stan, går inga tåg där längre så man kan gå där utan problem och det är rätt mysigt :) Andra bilden från när vi tränade ligg på olika objekt





Koff har börjat tappa valppälsen nu så jag tycker att han ser helt naken ut, det tycker dock ingen annan ;)

Häromdagen var vi ut och plockade svamp några i klassen med hundar, vi hittade en hel del svamp och Koff tyckte det var superkul att rejsa omkring i skogen med sina bästisar Diego och Yippie

Koff & Best

Var hundvakt åt lille Best en dag, en 10 veckor gammal border collie-valp (nu är han dock 12 veckor)! Superkul tyckte Koff. Best ägs av en tjej som brukar passa Koff ibland när jag är i skolan så Koff och Best kände varandra sen tidigare :) Tog lite bilder också såklart












RSS 2.0