Bilder på valparna 2,5 veckor gamla

Nu är valparna 2,5 veckor gamla och de har öppnat ögonen, supersöta

Kaijala (tik):





Kuni (tik):





Koff (hane):





Karimo (hane):





Kemi (hane):





På torsdag ska jag åka och hälsa på valparna och då ska jag även bestämma vilken av hanarna jag vill ha och betala tingningsavgift för honom, nervöst! Men jag är ganska säker på vem jag vill ha men det kan ju ändras när jag får träffa dom ;)

Video valparna 2 veckor gamla

http://www.youtube.com/watch?v=lpd-7xBjAqA&feature=share

Bilder 1,5 vecka

Lite bilder på valparna som nu är 1,5 vecka gamla. Lägger upp flest bilder på Koff eftersom jag till 98 % bestämt mig för honom, men får se hur det blir efter att jag vart där och hälsat på om lite mindre än två veckor för då är det meningen att jag ska tinga någon av killarna :)


Koff (hane):




Kemi (hane):


Karimo (hane):


Kuni (tik):


Kaijala (tik):



Sådärså. Vet inte om ni ser det men det kommer fram mer och mer ljusa tecken på valparna (antagligen ser ni det kanske inte, om ni inte glott lika mycket på bilder som gjort ;)) Men man kan se det på Koffs och Kemis kinder, speciellt Kemi var helt svart när han föddes (förutom lite vitt på bröstet) men har börjat få gråa tecken i ansiktet. Och på Kuni ser man att runt ögonen har det börjat bli mer ljust, blir som på mamma Faija kanske? :)

Koff

Koff är så himla söt:


Den bilden är tagen vid samma tillfälle som de bilderna i inlägget innan, när de var fyra dagar gamla i söndags. Imorgon blir de en vecka (redan!!) så då hoppas jag att jag kommer få lite fler bilder ;)

Bilder på valparna!

Här kommer lite bilder på valparna och en av dessa ska jag ha somsagt.
u. Mallalasse's Faija och e. Lapinlumon Lapinjoiku

Valparna är döpta efter finska städer


Koff, hane


Kaijala, tik


Karimo, hane


Kemi, hane


Kuni, tik

Kull 2

Igår kom lilla Faijas kull på Plymspireas kennel. Det blev fem stycken, två tikar och tre hanar. Jag har bestämt att jag kommer ta en valp från den kullen nu, för jag står först i kön att välja hane så då får jag välja vilken jag vill av dom tre :) I den andra kullen stod jag på sjätte plats och det är sex valpar så då skulle jag ju bara få ta den siste som var kvar och då skulle jag (antagligen) få en sobel eftersom de bruna och de svarta brukar vara populärast och det blev bara två såna i första kullen. Hade ju tänkt att jag skulle åka och träffa dom och så längre fram först, men tänker att oavsett om jag gör det så kommer jag ju inte få den jag tycker bäst om kanske i första kullen, är större chans att jag får det i andra kullen.
Det är iallafall två svarta hanar, båda med ljusa tecken. En med lite mindre än den andre just nu men sånt kan ändra sig efterhand som tecknena kommer fram ordentligt. Och så är det en brun hane med ljusa tecken i ansiktet, vit mage och vita strumpor, jättesöt. Två tikar blev det också, båda två svarta och den ena med lite mer vitt än den andra. En av dom ska uppfödaren behålla själv.



Individuella bilder kommer till helgen :)

Ny lägenhet

Lite bilder på min nya lägenhet, flyttade in i lördags. Trivs bra!

Hallen:


Köket, här bor Lukas & Manny och jag har inget köksbord :)) :


Rummet:


Bästa soffan <3


Ballen

Kull 1

Nu har den första kullen fötts, natten mellan måndag och tisdag! Tiken fick snittas eftersom två valpar fastnat på vägen ut och täppte till för resten av valparna. Sex stycken blev det, som mår bra :-)


Mamma Athena med sina valpar

Från denna kull skulle det bli en hane jag får om jag bestämmer mig för en valp från den här kullen, har sagt att det inte spelar någon roll vilket kön men helst en hane. Och det är två före mig i kön som vill ha tikar och det blev två tikar :-)

Hanarna:

Sobelhane


En till sobelhane


Svart hane


Brun hane

Jag gillar bäst den brune hanen, eller den svarte. Tycker inte sobel är jättefint, de blir typ gula som vuxna. Men färgen är inte det viktigaste :) Tror inte man får välja själv heller utan att uppfödaren väljer ut, hade jag fått välja själv hade jag valt den brune! Minns inte hur den här uppfödaren gjorde, får fråga det.
Kull 2 borde födas när som helst nu, kul kul

Lapphundsutställning

Idag arrangerade Västra lapphundsklubben en utställning i Skara, för finska lapphundar, svenska lapphundar och lapska vallhundar. Jag tittade bara på de finska dock :) Igår så var det DM i agility och lydnad, också för lapphundar.


Trellelyckans Bamse




Girongårdens Tundra




Sötvalp

Det närmar sig

Nu är det snart dags för valpning! Jag hoppas de kommer i helgen!

Valborg

Valborg firades med klasskamrater och diverse hundar, trevligt!


RSS 2.0