Folk alltså

Igår var jag ute med Koff, vi skulle gå genom stan så han var ju kopplad då. Har börjat träna på att han ska bli mer följsam för annars så går han omkring och nosar och är i sin egen värld och skiter i mig. Hur som helst så gick vi där så var det två kvinnor som stod några meter bort och Koff såg dom och det märktes att han var nyfiken på dom, inte så att han drog i kopplet och ville fram men han sträckte på sig och började vifta på svansen och sådär. Så började locka på honom och prata med honom för att han skulle komma åt mitt håll istället. Detta var någonting som kvinnorna borde ha hört om de inte var totalt döva men istället så började de hålla på och typ "ååååh vad söt kom då lilla valpen" och då var det ju kört såklart och Koff blev helt knäpp och började dra som satan och flänga omkring och hålla på
Blir så irriterad.

Kommentarer
Postat av: Linn

Usch det där händer mig också! Speciellt när man drar till sig hunden för att han ska lära sig att man inte får hälsa på alla varje gång, då ska minsann tanter och småtjejer kommer och gulla och mysa -.-'

2011-08-18 @ 21:20:31
URL: http://westiensixten.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!

Du har verkligen en jättefin blogg som jag följer med intresse!

Vill tipsa dig att vänligt leende (men bestämt) säga ifrån till "tanter" och andra när de stör Koff och du inte vill att han skall hälsa.

Säg tex: "Tyvärr!!Vi kan inte hälsa, vi tränar!"

Och fortsätt locka Koff till dig på det sätt som känns bäst.

Det är inte ok att omgivningen tränger sig på så där. Vi går ju inte fram och gullar med människor som är söta, så vi får lära oss låta bli djur också när det inte är läge för dem att hälsa.

Hundägare har enorma krav på sig - omgivningen får lära sig respektera hundägarna också.

Tycker jag i alla fall.

F.ö. är jag själv en tant. Lärare också, och kan påpeka att du är en skrivarbegåvning! Jättetrevlig text! Hälsar Marie

2011-08-19 @ 20:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0