Foder?

Vad ger du för foder till din hund, varför ger du det fodret och hur mår din hund på det? Lite frågor till er mina kära läsare :)

Själv så ger jag Koff både färskfoder och torrfoder. Han får färskfodret Vom & hundemat (valpsorten) och torrfodret Bozita Robur Maintenance. Just nu får han 150 gram färskfoder på morgonen, 2 dl torrfoder mitt på dagen och så 150 gram färskfoder igen på kvällen.
Det fungerar väldigt bra på Koff, han har fin päls, fint hull och fina tänder. Han har heller aldrig haft någon extrem "fulålder" som många lapphundar annars har, vilket jag tror är för att färskfoder gör att de växer jämnare. Han brukar vara bra i magen, kan vara lite halvdålig mycket sällan. Hade jag kört på enbart färskfoder så hade det nog inte vart några problem alls, men jag har inte plats i frysen för att kunna utfodra med bara färskfoder tyvärr. Valde Bozita Robur Maintenance eftersom det är ett foder för unghundar (åt valpfoder av samma märkte tidigare) och färskfodret äter han för jag tycker det är mer naturligt för hunden och därmed nyttigare, V&H är också helt spannmålsfritt!

Kommentarer
Postat av: alexandra

ger exakt samma till min valp!

dock ger jag robur puppy och inte den för unghundar för den tycker han inte om!

vi ger också VoH, äter koff torrfodret även om han fått färskfoder innan? det gör inte min valp så vi blandar de tillsammans :)

2011-12-31 @ 18:58:17
Postat av: Linn

Jag ger bara Vomoghundemat till Sixten! Jag ger det eftersom det inte är några spannmål i och det känns som du säger naturligare för hunden. Och för att Sixten är så kräsen att han inte äter torrfoder ^^.



Det funkar jättebra på Sixten, han mår finfint :). Dock lite halvlös i magen då och då, men väldigt sällan numera!

2011-12-31 @ 21:30:47
URL: http://pinnelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0