Hundvakt

Just nu är jag hundvakt åt finska lapphunden Affe (bror till min förra hund Soda, snart två år gammal) och tre månader gamla aussie-valpen Miro. Skojigt tycker Koff. Inte det lättaste att gå ut med dom alla tre samtidigt dock.....Fast det gör jag ju inte hela tiden, hade vart lite dumt kanske eftersom Miro behöver gå ut rätt mycket oftare än Koff och Affe! Hade underlättat om jag vågat ha lös Miro hela tiden, nu vågar jag bara ha det ibland (typ på dagtid), skulle vara hemskt om det smällde till någonstans där vi är och så blir han rädd och sticker sin väg. Så han får gå kopplad han också, problemet är att han skuttar från ena sidan till andra så jag får stanna hela tiden och trassla ut oss! Plus att han och Koff ska gå och busa med varandra hela tiden

Lämnade Miro och Affe ensamma en stund igår kväll och gick till skolgården med Koff och tränade lite fotgående (gick askasst, om man nu inte vill ha en hund som går en meter bakom, en meter för långt åt sidan och dessutom glor åt andra hållet), så då tränade inkallningar istället och det gick iallafall bra!







Kommentarer
Postat av: Linn

Aww så fina :). Var det dethär du var så hemlig om i ditt förra inlägg??

2011-12-30 @ 23:30:17
URL: http://pinnelinn.blogg.se/
Postat av: Alexsndra

Blir Koff lika stor som Affe? :)

För Affe är ganska mycket större :)

2011-12-30 @ 23:58:00
Postat av: Alexandra

Förresten vad roligt Koffen sitter med bakbenen!

Sötnöt!

2011-12-30 @ 23:59:19
Postat av: Stina

Haha ja Koff sitter lite knäppt ibland....



Linn; Nej, mitt förra inlägg handlade om en hund som jag eventuellt ska köpa ;) Men det är ingenting bestämt ännu, har några veckor på mig att bestämma mig hehe

2011-12-31 @ 10:54:41
Postat av: Stina

Och nej, Blir nog inte lika stor som Affe :) Affe är ganska mycket högre än Koff (typ 3 centimeter högre) och Koff är ju typ färdigvuxen på höjden nu. Dock väger Koff nästan lika mycket som Affe, skiljer bara ett kilo så Koff kommer nog bli ganska så "bastant" för det är nu som han kommer börja bli grövre på bredden.

2011-12-31 @ 10:56:26
Postat av: Dessi & Teddie :)

Så söta vovvar :)

2011-12-31 @ 17:11:48
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Elin

Gud vilka söta bilder, speciellt den på lilla valpen :)

2012-01-09 @ 20:13:36
URL: http://minliam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0