Koff backar inte

Idag så när jag och Koff var ute så kom min granne, jag såg inte att det var han först eftersom han hade mössa över ansiktet, gick bredbent mot oss (eller snarare typ studsade) med armarna utsträckta. Koff blev jätterädd och började skälla, ett dovt skall som jag aldrig hört förut blandat med morrningar. Reste ragg gjorde han också. Han ställde sig framför mig och skällde mot grannen, jag gjorde så att jag drog in honom bakom mig för att försöka visa att han inte behövde oroa sig men märkte inte att det hjälpte precis......Grannen kom hela vägen fram till oss (nu hade han dock dragit upp mössan och gick normalt) och satte sig på huk men Koff stod ett bra tag och bara skällde och morrade typ en meter från honom. Tillsist gick det upp ett ljus och när han fattade vem det var så blev han asglad och började åla omkring på marken av lycka. Grannen skämdes för han fattade ju att hans beteende kunde upplevas som skrämmande/hotfullt, men han hade tydligen trott att Koff skulle tycka det var kul och bli busig. De har träffats tidigare och Koff tycker massa om honom, men nu såg han inte vem det var så då blev det ju helt annorlunda.....

Visst att Koff är i spökåldern nu så att hans reaktion blev vääääääldigt extrem, men jag tycker ändå att han har visat att om han blir rädd/känner sig hotad så kommer han inte backa utan han kommer ställa sig framför mig och försvara mig (kanske olika beroende på situation dock). Kan ju vara tryggt på ett sätt, om det vart något som hände på riktigt. Antagligen kommer han inte bete sig så mot alla som ser konstiga ut/rör sig konstigt utan den kraftiga reaktionen berodde antagligen på spökåldern, men att han ändå kommer reagera på samma sätt om en riktig hotfull situation skulle uppstå.
Är också nöjd över att han faktiskt gick fram till grannen sen eftersom det visar på att han kan släppa rädslan också :) Var positivt också att grannen inte bara gick in, utan att Koff också fick se att det inte var något farligt.

Kommentarer
Postat av: Linn

Vet inte hur Sixten skulle reagera "när det verkligen gäller" men även om han skulle försöka skydda mig så tror jag inte att det skulle stoppa den eventuella gärningsmannen något vidare :P

2011-12-23 @ 22:45:59
URL: http://pinnelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0