En tur på stan

Idag tog vi en runda på stan, har vart där ett par gånger tidigare med Koff men idag var han helt omöjlig. Han sprang bara omkring i cirklar runt mig och höll på och kastade sig omkring och låg och rullade sig på marken och höll på. Stannade typ tusen gånger och satte mig med honom och försökte få honom att lugna ner sig lite, men det gick inte alls utan han körde på i sitt eget race. Han verkade ha skitkul iallafall! Svansen gick som en propeller. Massa människor stannade och log åt honom och tyckte att han var sååååå gullig (mm, jag tyckte mest att han var dryg :P) och så skulle en massa hälsa såklart, som tur var så var det bara såna som frågade först om det var okej iallafall.
Typ alla körde in händerna i munnen på honom och höll på och sa typ "åååh vilka vassa tänder du har jaaa har du så vassa tänder" och jag är så mesig så jag sa inget om det trots att jag inte vill att han blir uppmuntrad till att bitas.
Sedan raceade han rakt igenom en stor vattenpöl vi skulle gå igenom, började studsa runt i den och hålla på så det flög vatten överallt och folk blev nerstänkta. Ingen blev arg iallafall utan alla tyckte att han var såååååå gullig.... Sen attackerade han min fot och tog tag i mitt skosnöre så att jag höll på att ramla rätt över honom och det såg antagligen ut som jag sparkade honom i huvudet eller något.
Han avslutade det hela med att sätta sig och bajsa mitt på gatan i centrum.

Japp, det var en härlig tur på stan det. Insåg också att jag borde haft sele på honom för med alla hans kast han gjorde så blev det ju massa ryck runt halsen på han också, även fast jag höll kopplet så kort det gick så blev det så för han kastade sig liksom inte bara framåt eller åt sidorna utan rakt upp i luften också

Idag har han vart ensam hemma en stund också, jag var på djuraffären och köpte lite godis och sånt. De sålde småpåsar med "Acana Lamb & Apple" för halva priset så köpte en sån, tänkte man kunde ha det vid träning. När jag kom hem hade Koff roat sig på balkongen, jag har delat av en tredjedel av balkongen med kompostgaller och där bakom har jag hö till mina kaniner. Gallret sitter inte fast och det har aldrig vart några problem innan (och han har vart själv innan också utan problem) men idag hade han klämt sig in där och rivit ut en massa hö på hela balkongen. Så nu får jag försöka fästa gallret på nåt sätt, för nu har han ju lärt sig att det finns nåt askul där bakom gallret

Kommentarer
Postat av: marta

Hej! Jag har mycket jobb så jag hinner inte besöka Er :( Men nu är jag här och önskar er en trevlig helg!



Jag önskar ser mer bilder!

2011-07-29 @ 21:28:38
URL: http://hundtrio.blogspot.com/
Postat av: Erika

Jag asgarvar. :( Söta koffe!

2011-07-30 @ 01:06:09
URL: http://flatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0