Första dagen

Nu har första heldagen med Koff passerat och det har gått så bra allting. Han är så okomplicerad! När man tar ut honom så gör han det han ska, inte som vissa valpar som vägrar göra ifrån sig utomhus i början :) Han gnällde även vid dörren vid ett tillfälle, vet inte om det var en slump eller om han redan förstår att det är utomhus som man ska kissa? Vi har inte gjort så mycket idag, bara tagit det lugnt och myst tillsammans och så tränade vi lite på hans namn, alltså att jag säger "Koff" och han tar ögonkontakt så han får godis och det gick väldigt bra :) Var några kompisar här förut också som passerade Skara på väg till Nordens ark, så de kom förbi och hälsade på honom! Han var lite blyg och så var vi utomhus så det blev varmt för honom så han var inte så piggelin tyvärr.
Nu på kvällen när det blivit lite svalare ute för tjocka valppälsar så gick vi en sväng i parken, strosade runt lite bara med Koff lös och så fick han gå omkring och nosa och sådär :)

Har ett litet dilemma när det gäller inkallningssignal, jag är van vid att säga "Kom" till hundar för att jag tycker det låter mjukare än "Hit", men nu funderar jag på om Kom är för likt Koff...För vid inkallning vill jag ju att han ska reagera direkt och det kanske han inte gör då? Vet inte!


Kommentarer
Postat av: Linn

Tack så mycket :D. Men usch vad hemskt med din tik! Stackars liten, och stackars dig :/.



Men ang. inkallningen; du skulle ju kunna säga "kom hit!" :). jag säger både kom, och kom hit. Kom använder jag oftast när jag vill att han ska följa efter mig, och kom hit använder jag oftast vid inkallning :)

2011-07-09 @ 00:24:26
URL: http://westiensixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0