Försvunnen matte, dum matte?

Nyss när jag och Koff var ute på en skolgård här i närheten så sprang han omkring i en stor sandlåda (säkert inte tillåtet hehe) och alltid när och efter han sprungt i sand så får han värsta knäpprycket (alla hundar jag sett springa i sand får såna cpryck) så han rusade omkring och helt plötsligt sprang han igenom buskarna som är runt skolgården och ut på cykelvägen utanför. Då sprang jag åt andra hållet, gömde mig och ropade på honom. Han kom tillbaka in på skolgården men det tog aslång tid innan han hittade mig, hörde hur han sprang runt runt och gnällde jättemycket. Kändes lite taskigt att inte gå fram då! Men samtidigt är det ju bra att han lär sig att han får hålla koll på var jag är och inte springa iväg sådär, hade jag gått till honom hade ju poängen förstörts lite och han kanske istället hade tänkt att det spelar ingen roll om han springer iväg för jag kommer efter honom ändå. Efter att jag ropat några gånger till så hittade han mig äntligen och det blev ett kärt återseende med en valp som rullade omkring på marken av glädje!
Det var faktiskt första gången han sprungit iväg sådär och jag har honom nästan alltid lös förutom när vi går vid någon väg.

Kommentarer
Postat av: Erika

tycker inte det lät dumt, han lär sig ju i alla fall och han tar knappast skada av att leta efter dig i några sekunder. En uppmärksam hund är en bra hund!

2011-07-26 @ 18:19:45
URL: http://flatten.blogg.se/
Postat av: Linn

Usch sådär hade jag aldrig klarat att göra! Hade fått panik om min valp sprungit ifrån mig, alltså ut från inhägnaden sådär, tycker du agerade precis rätt! Jag hade antagligen jagat efter honom i panik tills jag fått slänga mig på marken och fångat honom... Men thums up till dig (Y)

2011-07-26 @ 21:57:46
URL: http://westiensixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0