Klippt öra

Koffs ena öra har vart jättetungt och inte sett ut som att det var på väg att resa sig överhuvudtaget, i den här åldern borde det ha lättat lite åtminstone. Jag vill inte att han ska ha hängöra eftersom det ökar risken för svamp och inflammationer då det blir mer varmt och instängt under örat. Så igår klippte jag bort päls på baksidan av örat på han (efter tips från Svenska Lapphundklubbens hemsida) eftersom han har väldigt mycket päls på sina öron. Örat ställde sig upp direkt så det var tydligen pälsen som tyngde ner det.
Han ser jätterolig ut nu med ett stort och fluffigt öra och ett som ser pyttelitet ut och nedklippt. Men det växer ju ut igen! Får väl se om det håller sig uppe när pälsen kommer tillbaka, annars får det vara. Tänker inte hålla på och tejpa öronen och greja, tycker inte det är schysst mot hunden. Klippa bort päls tycker jag iallafall harmlöst och jag hoppas det fortsätter att stå upp så att han inte får problem i framtiden!

Kommentarer
Postat av: Linn

När jag såg rubriken trodde jag du hade klippt av örat på valpstackarn! Tur att så inte var fallet :)

2011-07-19 @ 20:24:54
URL: http://westiensixten.blogg.se/
Postat av: Stina

Haha nej, fy vad hemskt!

2011-07-19 @ 21:38:08
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0