Öroninflammation :(

Koff har antagligen fått en öroninflammation. Så konstigt för jag har kollat hans öron massa gånger för att han ska vänja sig vid att man håller på med dom och senast igår så så det jättefint ut. Sent igår kväll hade jag fått ett mail från uppfödaren som behållt en av valparna, hon hade fått öroninflammation så hon påminde oss (alltså övriga valpköpare) att titta öronen ibland för att se hur det ser ut. Och imorse när jag kollade Koffs öron var det jättemycket klet i ena örat och det luktade en massa. Har gjort rent det nu iallafall så får väl se om det räcker så eller om jag får ringa veterinären på måndag. Troligtvis blir det veterinären för det var ganska mycket så jag tror inte det försvinner av lite rengöring utan det behövs nog någonting mera. Han verkar iallafall inte må dåligt av det så det är skönt, verkar inte göra ont eller klia.

Valpar får ganska lätt öroninflammation så det är nog ingen fara med det, behöver nog bara behandlas några dagar för att försvinna. Men det är ändå inte så kul, har redan haft en sjuk valp som fick avlivas så en så även en sån liten sak som en öroninflammation gör mig väldigt stressad.

Kommentarer
Postat av: Linn

Usch da :(. Hoppas han kryar på sig snart!

2011-07-16 @ 20:36:57
URL: http://westiensixten.blogg.se/
Postat av: Erika

Krya koffis!

2011-07-17 @ 18:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0