Spårat

Idag har Koff fått spåra för första gången! Hittade en sida där det stod hur man kunde göra med en valp, så jag körde efter det. Han får ju alltid sin mat uppblött fortfarande så jag la maten i extra mycket vatten och när det var färdigsvällt hällde jag i allt i en påse som jag tog med ut. Gjorde hål i påsen och drog den längs marken (så vattnet rann ut i ett spår) och sen la maten i en hög på slutet. Men det stod inte om det var meningen att man skulle gå i spåret också eller på sidan om, jag gick på sidan av det iallafall.
Dock så blev det lite långt, märkte inte förrns jag var färdig hur långt det blev (typ 15 meter) och det märktes på Koff också för han spårade jättebra i början och följde det helt perfekt men sista typ 2-3 metrarna tappade han massa så jag var tvungen att visa honom rätt igen. Får tänka på det nästa gång och göra det kortare så att belöningen kommer innan han blivit trött i huvudet!


Kommentarer
Postat av: Annemie

åh så söt din hund är :)

Smart idé på hur man kan lägga spår. Kanske jag ska testa även att min inte är valp. Men jag villja börja spåra med henne för det tror jag hon skulle gilla.

2011-07-19 @ 10:57:08
URL: http://miesvensson.blogg.se/
Postat av: Mari

håller med om smart sätt att spåra. Annars gör man ju liknande med att dra ex märgben. dentastix eller grisöra i ett snöre bakom sig när man lägger ett spår, om man nu inte kör vilt/blodspår :-)

2011-07-19 @ 12:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0