Canisträning

Igår var det träning för Carina Swartling från Canis. Jag och Koff är med i tävlingsgruppen, det var inga förkunskapskrav utan det räcker med att man vill tävla för att få vara i den gruppen. Men jag och Koff är helt klart de som kan minst i gruppen ;) Men det gick jättebra tycker jag, han hade fokus på mig trots andra hundar omkring och en hund som skällde under nästan hela träningspasset. Var bara på slutet som han började tappa fokus, men han blev ju trött lillkillen :)
Var bara en övning som var för svår för honom och det var en inkallningsövning där hundarna skulle sitta på rad och så skulle de kallas in samtidigt. Problemet var bara att när de andra hundarna började springa så ville Koff springa med dom hellre än att springa till mig. Såg flera som hade problem med det, så personligen tycker jag att det var lite för svårt att börja med när det var en grupp som körde sitt första träningspass. Hade vart bättre att t ex en i taget kallade in sin hund, istället för att alla hundar skulle kasta sig iväg samtidgt. Eller att alla hundar skulle suttit på en rad förutom en som hade kunnat kallats in förbi alla andra hundarna utan att springa fram till dom. Menmen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0