Här har det vart dött

ett tag, sorry för det!! :)

Koff växer och frodas, han blev fyra månader häromdagen (11:e september). Han väger nu cirka 11 kilo och det verkar som att han kommer bli en stor kille. Vi har börjat träna agility men bara på valpnivå naturligtvis, så vi har kört lite tunnlar, balanshinder m.m och det går prima! Har även fått hjälp av en i min klass med hopptekniksträning, men då har det vart såna hinder så pinnen bara ligger på marken så det blir ju inte ett riktigt hopp för honom då :) Koff tycker det är superkul så agility får nog bli nåt vi satsar på så småningom ;)

Häromdagen (14:e september) var det ett år sedan som min förra hund dog, Soda som också var en finsk lapphund. Hon blev bara fem månader gammal. Saknar henne jättemycket <3


Ett par bilder på Koffen som jag tog igår när vi var ute och promenixade (ja jag tar promenader med min valp, döda mig för det ;)). En bild från när vi gick på tågspåret här i stan, går inga tåg där längre så man kan gå där utan problem och det är rätt mysigt :) Andra bilden från när vi tränade ligg på olika objekt





Koff har börjat tappa valppälsen nu så jag tycker att han ser helt naken ut, det tycker dock ingen annan ;)

Häromdagen var vi ut och plockade svamp några i klassen med hundar, vi hittade en hel del svamp och Koff tyckte det var superkul att rejsa omkring i skogen med sina bästisar Diego och Yippie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jag går också promenader med Sixten, herregud småskitar måste väl också få röra sig lite!



Men en fråga: Vart tränar ni agility? För närmsta brukshundsklubb för mig ligger typ 45 minuter bort och jag har varken skjuts eller tid att åka buss dit under dagarna/helgerna. Så nu har jag i födelsedagspresent önskat mig en tunnel och slalompinnar (de får ju inte hoppa förrän han är 1 år) men jag kan inte hitta balanshinder nånstans ;S. Så min fråga: Vart tränar du agility och vet du vart man kan hitta A-hinder/balanshinder att köpa eller betälla?



Tack :)

2011-09-16 @ 15:56:24
Postat av: ellinor

Fina Koffis, grattis på 4 månadersdagen och vila mjukt Sodisen <3

2011-09-16 @ 21:19:37
URL: http://hittaclownfisken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0