Dryg Koffe

Koff är så dryg nu när han bara får korta koppelpromenader på grund av sin tass. Jättejobbigt när vi är ute, helt okontaktbar typ och bara vimsar omkring. Skäller på typ allt (jag som vart så stolt över att han vart så duktig på att inte skälla!) och sliter och drar i kopplet och slänger sig mot allt och alla och tror att dom vill leka. Han går dessutom och gnäller typ heeeela tiden, för att han vill gå lös som han brukar.
Kör mycket klickerträning inomhus för tillfället men det verkar inte räcka, men han tycker iallafall att det är roligt. Ska bli skönt när han kan springa av sig igen. Tassen har nästan läkt så i helgen kan vi nog ta någon lite längre promenad iallafall. Igår fick han dock springa av sig lite eftersom jag fotade honom då, var uppfödaren som ville ha bilder på honom så passade på då. Dock bara en kort stund, typ en kvart eller nåt så det räckte tydligen inte.....

Kommentarer
Postat av: Anna

Min daghund är en finsk lapphund, fyra år gammal, och han påminner lite om din Koff. Ibland är de helt enkelt i sin egen värld, envisa som tusan, skäller och är allmänt bångstyriga. Andra dagar gör de allt för att träna, är pigga och uppmärksamma. Nu beror det givetvis lite på tassen (underaktivering) och lite på åldern (pubertet) - men jag tror att lappisarna är så rätt generellt ^^.



Underbara hundar med stor personlighet och mycket vilja! På gott och ont liksom.

2012-02-16 @ 23:23:05
URL: http://softkittenwarmkitten.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0