Härlig solprommis

Solen skiner ute och det känns som det är vår! Började dagen med en härlig prommis genom parken, Koff gick lös den mesta av vägen. Gjorde inget speciellt utan sprang bara omkring lite och busade, kamplekte lite och kastade någon pinne :) Koff såg ut att njuta ordentligt av promenaden. När vi skulle gå förbi änderna som satt i flockar längs båda sidorna av gångvägen så kopplade jag honom dock, men sen tyckte jag att han var så duktig och hade fokus på mig så jag släppte honom och han gick så fint förbi änderna utan att bry sig om dom <3 Förut gick han alltid förbi änderna lös men så när han var typ sex månader eller nåt så var det en som flaxade iväg och då sprang han efter den och efter det fick han upp intresset för änderna.....Så sen har han alltid vart kopplad förbi dom och vi har tränat mycket på att kunna gå fint vid mig trots att dom sitter där och det har gått väldigt bra nu senaste veckorna :)

Kommentarer
Postat av: Linn

Vad kul att han är så duktig trots en ganska stor störning! Haha, min lilla jakthund skulle bli helt stissig och inte veta om han skulle skvallra eller rusa efter de :P

2012-02-26 @ 19:04:09
URL: http://westiensixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0