Långpromenad

Koffs tass ser så bra ut så idag tog vi en långpromenad, nu är Koff nöjd och glad :) Vi mötte en nio månader gammal schipperke som han fick leka med en stund också, superskoj tyckte båda!
Hände dock en obehaglig sak....jag brukar vara noggrann med att Koff inte ska ha halsband/sele på sig i skogen eftersom jag hört om massor av hundar som fastnat i dom då, men idag hade han selen på sig när han sprang omkring. Så sprang han på en lång pinne som fastnade i selen i det band som går runt halsen, så bandet snurrades runt pinnen och drogs åt så Koff började hosta för att han inte fick luft :( Som tur så var ju jag i närheten så det gick ju fort tills han slapp ifrån pinnen, men tänk om han typ hade dragit iväg efter något djur och försvunnit bort en bra bit och fastnat i pinnen då....då hade han kunnat strypas ihjäl utav det :S Ska aldrig mer ha sele/halsband på honom när han är lös i skogen iallafall.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men fy, vad läskigt! Skönt att det gick bra iallafall.

2012-02-17 @ 20:27:39
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Linneá

Jag har också hört historier om lösa hundar som fastnar med sin sele/halsband. Det har dock aldrig hänt mig ute men inne:( Jag hade halvstryp på Magnum och kastade en leksak med honom. Vi var hemma hos en kompis och jag råkade kasta leksaken jämte en sån där stor, hög ljusstake som står på golvet med ganska tunna järnben som gjorde en fin snirkel upp. Och ringen där kopplet ska sitta i den fastnade i en sådan "snirkel" Magnum fick panik och drog och drog men halvstypet drogs ju bara åt:( Hela staken välte nästan över honom och det värsta var ju att hur han än försökte dra sig bort så var jag ju tvungen att dra han mot ljusstaken för att få loss honom:( Det gick till slut och nu har jag skaffat sele istället som jag alltid tar av efter promenaden. Han är ganska rädd om sin hals numer.. Så tänk på att hundarna kan fastna inne också!

2012-02-18 @ 14:11:00
URL: http://linneaalfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0