Koff och sheltie

Igår eller iförrgår när vi var ute och gick längs grusvägen så kom det en sheltie en bit bort från andra hållet. Koff gick lös men sedan han var liten så har det alltid fungerat bra att säga åt honom att stanna eller att kalla in honom för att koppla honom när det kommer en annan hund. Men inte denna gången, jag sa åt honom att stanna men då gick han ett varv runt mig och gav mig en sidoblick som sa typ "så fan heller" och så galopperade han iväg mot sheltien :P Den var inte ens speciellt nära. Som tur var det en snäll hund och ägaren blev inte arg, men ändå......Jag tycker själv det är drygt med hundar som springer omkring hur som helst så därför har jag tränat massa på det sen Koff var yttepytte just för att kunna ha honom lös en hel del. Trotsåldern kanske :P Får träna på det extra mycket nu framöver så att det inte händer flera gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0