Jävla hundjävlar

4 hundmöten nyss på kvällspromenaden, TRE av dom gjorde utfall mot Koff (alltså mer än att bara skälla på honom, med utfall menar jag att de slänger sig i kopplet mot honom). Var bara en rar liten westie som viftade på svansen när vi gick förbi, den blev Koff glad av. Dom andra tittade han knappt på ens, så det är ju tur iallafall att hans osäkerhet inför andra hundar (som bara var ett par veckor dock) verkar ha försvunnit. Jag börjar bli orolig att han ska bli hundaggressiv dock, eftersom han blir så illa bemött hela tiden av andra hundar. Jag tycker det är helt knäppt att det är så, kanske slutar med att det är jag som blir hundaggressiv och börjar hata alla andra hundar heheheh.

När vi kom in hade vi ett superbra klickerpass, Koff var hur taggad som helst och lekte som en tok :) Det är synd att jag bor så litet för han tycker det är skitkul att bli jagad men det är lite trångt när man ska snirkla sig förbi soffa/bord/säng osv :P Ska kanske flytta till en tvåa snart och då blir det nog lättare att träna inomhus överlag, det är så trångt här hemma så Koff får inte plats ordentligt om vi ska träna vissa saker (typ rulla runt är lite knöligt)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men? Sjukt. Stackars er, förstår att det är jobbigt.

2012-03-21 @ 22:48:34
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Linn

Det första jag tänker på är hur Koffen ser ut och vad han utstrålar. Både öron och svans rakt upp och så hans "puckel" som kan tolkas som om han reser ragg. Det är ganska så provocerande i hundögon trots att han vänder bort blicken. Tips är att du läser om lugnande signaler finns massor av bra böcker i Canis.

2012-03-27 @ 21:44:57
Postat av: anna

Vi har problem med min som skäller på andra hundar. Men jag gör något åt saken försöker att avleda direkt och säga ifrån. Nu har vi kommit så pass långt att han väljer o ta kontakt istället. Men jag förstår hur arg man blir. Speciellt på de hundägarna som låter sina hundar hållas också. De verkar liksom inte bry sig att deras hund hänger i kopplet o vill käka upp den andre.

2012-03-28 @ 07:15:38
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0