Koff <3

Senaste dagarna har jag vart astöntig när vi mött andra hundar, typ tjoat massa och kampat med kopplet osv (folk lär väl trott jag var sjuk i huvudet) eftersom Koff börjat bli osäker mot andra hundar. Har tänkt på nu senaste veckan att det har totalt vänt (för stunden iaf!) och han är sitt gamla vanliga jag! Bara glad och nyfiken när han ser hundar och inte en massa skällande osv :D Inte så att han tar kontakt med mig än dock men det här räcker så länge! Hoppas det fortsätter så bara, i lördags gjorde två hundar utfall mot honom och idag gjorde en hund utfall mot honom, så ska väl inte hoppas på för mycket att det fortsätter så......

Han gick lös en bit också, då dök det upp en igelkott ur lite högt gräs som Koff började valla. Snutten då

Kommentarer
Postat av: Karin

Klickertränar du? Jag läste på canis klickerkurs att det var bra att klicka i mötena med andra hundar för att göra det till en positiv upplevelse.

2012-03-13 @ 10:05:19
URL: http://www.kaninen.nu
Postat av: Sofia

Skönt att höra att det blir bättre igen :) otroligt irriterande med folk som har aggressiva hundar lösa sådär, att de inte inser hur mycket de förstör för andra!

2012-03-13 @ 16:40:14
URL: http://milinova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0