Rolig träning

Koff tycker det är SÅ roligt att träna igen, känns bra :) Dock är han fortfarande lika kräsen med vad för godis som duger som belöning, men men :P Mycket av att han började tycka det var tråkigt att träna (tänker främst på klickerträning då) var för att JAG var så tråkig. Jag har gått nån klickerkurs på internet och där sa dom att man absolut inte ska säga något åt hunden under tiden man klickar utan man ska bara vänta på att hunden bjuder något och man ska bara belöna lite lätt med en godisbit osv så jag körde mycket på det sättet, men nu har jag bytt strategi helt och efter varje klick så får han godis som vanligt men sen berömmer jag massa med rösten och börjar typ lekknuffa på honom för det tycker han är jättekul, så då blir han taggad och bjuder mycket mer än som tidigare när han bara satt och såg ut som sju svåra år och typ gick och la sig när han tröttnade.

Lite mer flamsigt nu än tidigare, men mycket roligare för både Koff och mig för jag tyckte inte det var så kul heller att träna och inte berömma hunden på annat sätt än klick + godis :P Speciellt inte när man har en hund som inte är så motiverad på mat och inte tycker det är värt att arbeta för, men att matte tjoar och knuffar på honom är bästa livet ;)

Känns bra iallafall att hittat ett sätt som fungerar bra :) Förhoppningsvis kommer det gå lättare att lära honom saker nu vilket har gått supertrögt tidigare, men om inte annat så har vi roligt iallafall när vi tränar ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: Hmm... okej. Hann inte läsa igenom allt, men när du säger så så verkar bruksungdom roligare :D

Kanske ses där då :)

2012-03-19 @ 12:12:55
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: Tyvärr <3

2012-03-19 @ 21:46:04
URL: http://milinova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0