Shoppat på arken zoo

Idag shoppade jag loss massa superdyrt hundgodis från arken zoo. Koff är så svårmotiverad med godis så jag hoppas detta kommer funka! Har kört ett litet pass och det gick bra iaf :) Visst att det är skoj att han blir så taggad av lek, men vissa saker är mycket lättare att träna med godis om man vill få t ex stadga osv. Som nu försöker jag lära honom sitta fint (sitta bamse som en del säger) och då är det ju smidigt att mata i honom godis när han håller position än att han ska slänga sig upp och börja kampleka och sen ta några sekunder att lugna ner sig och sätta sig igen :P Tycker det är smidigare då att köra några bitar godis, leka lite och sen köra med godis men ah somsagt, han är inte överförtjust i godis/mat! Det är ett godis som han dyrkat och det var ett som Madeleine vann på en tävling när Koff var typ 4-5 månader gammal. Det var något köttigt med ostsmak och han var verkligen helt galen utav det. Jag letade dock länge efter det på olika hemsidor och googlade massa men lyckades inte hitta någonstans att köpa det :/ Så motiverad inför mat/godis som han var då har han aldrig vart efter det!


Köpte ett nytt halsband också, lite fashion sådär (hans tidigare var från ica maxi hehe). Får ju passa på nu när jag befinner mig i en lite större stad (Örebro) än hemma i Skara :P

Kommentarer
Postat av: Karin

Gillar han inte köttbullar eller korv heller? Kycklingkorv hade agility-läraren med sig en dag, Mimmi blev helt lyrisk (fast hon äter allt som serveras! Senast tiggde hon och Trollet bladspenat...)

2012-03-13 @ 21:41:45
URL: http://www.kaninen.nu
Postat av: Karin

Sv: Jo jag förstår. Mimmi gör allt för godiset, väldigt praktiskt! Som sagt äter hon allt också, jag har tränat henne med gurka...

2012-03-13 @ 21:53:13
URL: http://www.kaninen.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0